dissabte, 27 de desembre del 2014

Ressenya: Zona prohibida


Zona prohibida.

Heyy!! Avui us porto la ressenya d'un llibre català que em va sorprendre molt gratament i que a més a més és un dels millors que m'he llegit aquest últim mes.

Dades del llibre: 

 -Títol: Zona prohibida


-Autor: David Cirici


-Pàgines: 296


-Persona: 1a


-Saga: Zona prohibida #1


-Idioma: Català



Sinopsis:


La Daia i la seva germana bessona, l’Inge, estan internes en una escola isolada al mig de les muntanyes amb un centenar de noies més sense tenir contacte amb cap adult.  L’escola, totalment automatitzada i amb professors que no són reals sinó hologrames, oculta a les noies durant anys per procurar que siguin la primera generació d’humans que sobreviuen als efectes d’una gran pandèmia.
Inesperadament, una catàstrofe natural inutilitza l’escola i obliga a les noies a marxar i buscar refugi seguint un missatge d’emergència comunicat per les màquines. És el moment d’enfrontar-se al món real, al món després de la pandèmia, on la violència és una forma de vida  i res és el que sembla.



Frases del llibre: ( N'hi ha poques perquè no me'n vaig enrecordar de marcar totes les que més em van agradar )

"-Ens agrada fer les coses així. Perquè la nostra senyal és un rastre en el camí. Una cosa real. Les pedretes poden tocar-se, són reals. Les paraules, en canvi, són com els hologrames: aire.-"




"-Jo no sé per què trobem bonica la lluna. Només se m'acut una raó tan absurda com aquesta: que no tenim cap raó per trobar lletja.-"



Breu resum:

La Daia és una adolescent d'aquest món. Ella, al costat d'altres cent onze noies entre les que hi ha la seva germana bessona Inge, ha estat criada en una escola de muntanya. Un refugi aïllat en el que reben una formació científica que les ajudarà a comprendre el món exterior quan els seus estudis acabin i abandonin l'escola. Totes elles han estat criades per una escola intel·ligent que els proporcionava educació, suport i recer, però que no els deixava una altra opció que relacionar-se amb les seves pròpies companyes o amb els  hologrames dels professors o dels seus propis pares.

Tot això canvia quan, després d'un accident, l'escola deixa de funcionar. Seguint el pla d'evacuació establert per a casos d'emergència, les cent dotze noies comencen un recorregut pel món exterior cap al punt de trobada. Però el que hi troben no és el que esperaven. El món sembla estar en guerra i un grup de gent violenta sagresta a algunes companyes entre les quals es troba la germana de la Daia. 


 
 I tot i que les noies supervivents són rescatades per altres joves com elles, alguna cosa no acaba d'encaixar. Per què continua havent adults? Què són aquestes cinc comunitats en les que ara viuen i qui les governa? I sens dubte la pregunta més important per la Daia: On s'han emportat a l'Inge? 
 




Opinió personal:

Al·lucinant!!
Aquest llibre m'ha enantat amb tots els sentits ja que la història és molt original i molt ràpida de llegir. Quan em vaig començar a llegir el llibre tenia unes espectatives una mica baixes per aquest, però estava molt equivocada ja que quan el vaig començar a llegir no podia parar perquè cada vegada m'anava endinsant més en la vida de la Daia i una vegada que hi entres ja no n'hi pots sortir. 
El llibre conté grans dosis d'acció i això m'ha encantat ja que sempre passa alguna cosa i es impossible deixar de llegir ja que necessites saber el que passarà a continuació. Una altra cosa que m'ha agradat ha sigut la part amorosa de la història ja que no té tant protagonisme com a altres llibres i a la vegada està molt ben aconseguida.
Hi ha una part del llibre que m'ha recordat una mica a Divergent o als Jocs de la fam ja que la gent està dividida en cinc comunitats diferents i mai tenen contacte entre elles ( les cinc comunitats són fàbrica, tecnologia, aliments, coneixement i educació )




La pluma del David és molt àgil, fresca i juvenil cosa que fa que el llibre es pugui llegir molt ràpidament. M'ha agradat molt com ha descrit als personatges ja que és molt fàcil posar-se a la seva pell.




I ara toca parlar del... FINAL!!!   CONTÉ SPOLIERS!!

Increïble*-*  La veritat és que quan em vaig acabar el llibre no em podia creure que no hi haguessin més págines ja que després de que haguessin salvat a l'Inge necessitava saber que passaria amb la guerra. Aquest final és un d'aquells que mata ja que deixa amb unes ganes de més impressionants!

FI SPOLIERS!!



I ara toca parlar dels... PERSONATGES!!!

En aquesta història hi han uns quants personatges principals però només els nomenaré ( menys a la Daia )

Personatges: Anke, Inge, Safran, Viggo, Washington, Takumi, Ibra, Marcia...

Daia: Crec que és el personatge on hi ha hagut un canvi molt radical més gran ja que al principi de la història no sabia fer gran cosa sense la seva germana però a mesura que el llibre va avançant ella és va tornant cada vegada més valenta i segura d'ella mateixa ja que sempre està lluitant pel que ella vol i pel que ella creu que és correcte. La veritat és que no em pensava que aquest personatge m'arribés a caure tant bé però amb la manera com em vaig posar a la seva pell i vaig poder sentir tot el que sentia, pensava... van fer que m'acabés encantant.




Puntuació:

El millor: La originalitat de la història
El pitjor: Que m'he d'esperar perquè arribi la segona part.

Perfecte és poc*-*                                 5/5




5 comentaris:

  1. NO és contactar amb jo... és contactar amb mi...

    ResponElimina
  2. GRACIAS ERES EL U CRACK GRACIAS TI E APROVADO EL EXAMEN DE CATA DE ESTE LIBRO,GRACIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAS.

    ResponElimina
  3. esta malament els personatge hi ha un error corregiu-lo gracias

    ResponElimina